dinsdag 10 maart 2015

Rokjesdag

6 April (2de paasdag) wordt er een rokjesloop gehouden een sponsorloop voor MS research. In samen werking met Flair en sky radio.

Oei het gaat bij mij kriebelen. Voor ik ziek werd liep ik altijd 3x inde week hard en deed ik regelmatig mee met een loop. Lekker met wat meiden rennen en natuurlijk een dagje uit.
Ik zou graag mee gedaan willen hebben met een marathon, dat was eigenlijk mijn doel en dan (ja doe maar ruig) die van New York.

Zo ver is het nooit gekomen. Ik voelde toen al dat er iets mis zat in mijn lijf. Ik kon namelijk nooit verder hardlopen als z'n 7 kilometer. En dat is lange na geen marathon. hihihihi. Mijn lijf wou niet verder. Ook al trainde ik 3x in de week. Het lukte mij niet. Ik kon de zere vinger en niet op leggen maar toen ik de diagnose MS kreeg wist ik het. Het kwartje viel.

Kijk MS krijg je niet zo maar er is vaak al iets aan de hand geweest maar dat mocht dan geen naam hebben. Hoe vaak kreeg ik niet te horen: Och dat gaat vanzelf wel over.. en vaak was dat ook zo..
Of kreeg ik te horen dat het tussen mijn oren zat. Ja dat klopt maar dan niet zoals het hier bedoeld werd. (MS is een ziekte van de hersenen en het ruggenmerg) Ik kon dan bv niet goed lopen omdat ik een burnout had. verkeerde diagnoses en misschien wel beticht van aanstelleritis kreeg ik na een oogonstekking waarin ik totaal blind was aan een oog de diagnose MS.. Ik heb daarna nooit meer kunnen rennen. Dat vind ik nog steeds heel erg jammer want het is verslavend hoor dat rennen....


Nu ik het niet meer kan, kun jij het misschien doen. Lekker rennen of er mag ook gewandeld worden. Er is wel een maar,,, je moet een rokje aan. Maar je steunt dan wel het MS centrum in Amsterdam.. en je bent een lekker dagje uit met misschien wel hele leuk vriendinnen....

Hier vind je nog een website kom in actie voor MS




2 opmerkingen:

  1. Oh lieverd ik dacht al dat er een speciale rokjes dag was geweest en dat je een rokje kwam showen, maar natuurlijk gaat dit over MS. Ik heb helemaal niks met rennen, maar kan me voorstellen dat je het heel graag weer zou willen kunnen doen. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik droom er nog wel eens over dat ik heel heel hard kan lopen ;-)

      Verwijderen