zaterdag 1 november 2014

Zielig?

Nee joh. dat is niet de bedoeling van mijn nieuwste blog, waar ik best wel een beetje trots op ben.
Ik heb er best lang over nagedacht of ik een blog over dit toch altijd aanwezige onderwerp, soms iets meer maar vaak ook minder, zou gaan schrijven.

Daarbij ben ik niet z'n hele goede schrijfster en zit hem daar echt een enorme uitdaging voor mij. Een mens is echter nooit te oud om te leren en ik ga een uitdaging niet snel uit de weg.
Zeg mij: dat kan jij niet en dan gebeurd er iets met mij... maar dat zal wel blijken uit mijn verdere blog-berichten.

Ook heb ik nagedacht over het "mezelf bloot" geven en eventuele gevolgen daarvan. Of misschien is het juist positief en denken mensen dat ze mij vooral fair moeten behandelen omdat er anders represailles op zullen volgen in een niet zo fraai blogbericht.

Ach het zal wel loslopen en ik hoop dat er mensen zullen komen lezen die het leuk vinden om iets meer te weten te komen over mij. Want ook al heb je iets, je bent vooral jezelf, al denken sommige mensen dat je aan een bepaalde ziekte karaktertrekken kan verbinden... Ja,echt waar!!

Het wordt vooral ook geen blog met ellenlange berichten waar geen einde aan komt, daar heb ik de energie niet voor, en jullie?

Als laatste wil ik met mijn verhaal meer inzicht geven in het leven met een ziekte en vooral bekendheid geven aan deze ( is toch een spierziekte,  vermoeidheid syndroom, Oh wat erg dan zit je zeker in een rolstoel) ziekte met een naam die bijna niet uit te spreken is multiple sclerose.

Ik heb een MeS!!!


10 opmerkingen:

  1. Ik ben natuurlijk nieuwsgierig en ben gelijk gaan kijken op je nieuwe / andere blog. Dit blog dus. Ik zou je wel willen volgen (denk ik) maar zie nergens de button om je te volgen. Hihi. Moet ik er dus aan denken om een volgende keer weer te kijken en dan te zien of ik je kan volgen.
    Super hoor om beide gescheiden te houden. Maar ik heb al bijna geen tijd voor één blog, laat staan voor twee.
    Ik wens je in ieder geval erg veel succes met dit nieuwe blog.
    GEFELICITEERD!!!

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, en respect dat je dit 'open en bloot' durft neer te schrijven, zal je blog volgen met bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de volg button (dat was even zoeken) gevonden en toegevoegd. :-) Welkom op mijn nieuwe blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top van je Dinah dat je dit aangaat!Ik ga je verhalen zeker lezen...dus hier me aangemeld als volgster en het in mijn bloglovin lijst geplaatst(want dat leest vaak ook prettig op mijn smartphone...de blog app. daartegenover is echter niet zo fijn als die van bloglovin)Reageren zal ik niet altijd daar ik het blogberichten plaasten,reageren op een lager pitje heb gezet voor mezelf,zooooveel te volgen en ja het gevoel te hebben over al te 'moeten'reageren ben ik nu gelukkig toch wel kwijt....en het schuldgevoel als ik het niet doe,ha,ha...maar lees veel zo tussendoor.

    lieve groetjes en heel veel succes hier!Xx
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet zielig, wel dapper! Je moet er toch maar mee zien te 'dealen', da's moeilijk genoeg lijkt me....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Dinah, wat moedig van je, deze nieuwe blog! Ondanks je ziekte toch nog zoveel creatiefs doen, WOW, daar heb ik bewondering voor! Zo dapper!
    Lieve groetjes, Hilde
    Ohja, ik ontdek hier net dat je van Fryslân afkomstig bent! Wij logeerden over 2jaar in Sneek, en ik moet zeggen, FRyslan heeft mijn hart gestolen hoor! Zo mooi en zo vriendelijke mensen! ECHT WAAR!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverd goed van je dat je dit gaat delen. Ik heb over mijn beroerte ook wel eens een blogpost geschreven en hier hele lieve reacties op gekregen dus gewoon lekker doen en je gevoel volgen. Ik ga je volgen! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat fijn zulke lieve berichten... dank jullie wel...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel dapper dat je dit gaat doen! Ik ga je volgen :) groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen