donderdag 8 oktober 2015

Trippel, trippel , trap...

Hahahaha, nee het gaat niet over het paard van Sinterklaas die met z'n paardevoetjes over het dak gaat.  Ik bedoel een trippel-stoel dat is stoel die lijkt op een bureau stoel maar is geschikt om de keuken en de kamer of andere kamers door de crossen achteruit lopend met je voeten...
Het voortbewegen met de voeten = trippelen...
De stoel is bedoeld voor mensen die niet goed meer kunnen lopen en/of staan.
De stoel kan naar beneden en naar boven (soms elektrische) om bijvoorbeeld dichterbij de keukenkastjes te kunnen komen. en zich aanpassen om bij de tafel, het aanrecht of strijkplank o.i.d. te werken. 
Ik had deze stoel een paar  uurtjes uitgeprobeerd tijdens mij revalidatie en daar kwamen we tot de conclusie dat ik dat thuis wel eens zou willen uitproberen.
En dat kan gelukkig...
Morgen krijg ik hem al.
En dat is best spannend want, is het wat ik er van verwacht en helpt het mij om me beter staande te houden (letterlijk en figuurlijk) tijdens mijn dagelijkse bezigheden?
Het is weer een stapje terug door weer een hulpmiddel in mijn leven toe te laten.
Het geeft aan dat ik weer slechter qua gezondheid ben en ik weer heb moeten inleveren.

Oke het is goed dat die hulpmiddelen er zijn en ik ben blij dat je dit via een leenpunt kunt uitproberen voordat je aanspraak moet maken op de verzekering om een hulpmiddel te verstrekken.
Maar dat is voor latere zorg.  Nu eerst de stoel uitproberen.. en dan hoop ik te kunnen genieten van de mogelijkheden die de stoel mij bied om (meer) te doen en dat zonder dat het mij extra veel energiekost. Dus als het goed is zit ik morgen op mijn trippelstoel achter de computer en rij (trippel) ik zo naar het koffieapparaat om mezelf een kopje te halen en weer terug, zonder dat ik struikel of dat het mij veel energie kost...
Wordt vervolgd.



6 opmerkingen:

  1. Fijn! Geniet ervan. Ik heb een zadelkruk, net zoiets maar dan zonder rugleuning. Ideaal, stuk handzamer in huis vind ik persoonlijk. Met de tripple pas ik niet overal tussendoor nl
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Z"n kruk heeft mijn man ook voor zijn gitaarlessen dan kan hij ook gemakkelijk heen en weer. Voor mij is dat weer niet de juiste oplossing...

      Lieve groet,dinah

      Verwijderen
  2. Hoi Lieve Dinah,


    Ik hoop zo dat je trippelstoel je weer wat meer bewegingsruimte geeft zonder dat je dat teveel inspanning en pijn kost...fingers crossed for you lieverd!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een hele goede oplossing! Trip trippeldetrap ze morgen, toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen