woensdag 20 mei 2015

Neem nog maar een neut dan.....

hahahaha, soms denk ik wel eens, wat voor stompzinnige onderzoeken worden er gedaan en wie betaald dat dan allemaal?
Nu las ik dit onderzoek. Heb het even gekopieerd..

Doel van de studies was nagaan welk effect verschillende omgevingsfactoren én genetische factoren hebben op MS. Er bleek een omgekeerd effect te bestaan tussen alcoholgebruik en de ontwikkeling van MS. Vooral mensen met een hogere alcoholconsumptie lopen 50 % minder kans op verergering van hun MS. Dit beschermende effect van alcohol was vooral heel duidelijk bij mensen die daarnaast ook nog rookten.
Bron

Wat zeggen ze nou?
Mensen die meer alcohol drinken lopen 50% minder kans op verergering van hun MS. En dit wordt versterkt door het gebruik van tabak..

Betekend dit dan dat ik naar de fles moet gaan grijpen en weer een sigaret moet gaan opsteken? Ben ik dan voor niks gestopt 18 jaar geleden? En krijg ik dan geen andere verschrikkelijke ziektes als longkanker of iets met mijn hart en/of bloedvaten of mijn lever? Daar wordt niks over geschreven. Als ze willen bereiken dat alle MS patiënten massaal aan de tabak en alcohol gaan dan kunnen ze over een aantal jaar zeggen, goh het heeft effect er zijn beduidend minder MS patiënten. Ja duh!!!! die zijn dood gegaan aan alcohol en tabak gerelateerde ziekten.....



Weet je soms wordt ik wel eens heel erg moe van dit soort onderzoeken. Volgens mij is het weggegooid geld. En als je weet dat er al zo weinig geld is voor onderzoek naar MS of andere minder bekende ziekten dan is het helemaal hemel schreiend. Besteed alstublieft het geld voor onderzoek naar MS op een verantwoorde manier en zorg dat er een geneesmiddel komt voor deze invaliderende ziekte die vooral jonge mensen in de bloei van hun leven treft
Ik denk dat er echt geen MS patiënt zit te wachten op z'n stupide onderzoek.

Tjonge jonge jonge. Het moet niet gekker worden.




1 opmerking:

  1. Oh whahhaha te belachelijk voor woorden. Mmm stelletje idioten. Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van zo'n onderzoek, want daar kan geen mens wat mee. Dus lekker zinloos, goed dat je het hier even van je afschrijft. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen